En maskin som gör dimma

Vitt dis över Ullevi och centrum. Löven gulnar. Från mitt fönster ser jag en man i reflexkläder gå omkring och spola taket på ett hus långt borta. Högtryckssprutan ryker vit: är det han som går omkring men en maskin och sprutar ut dimman som sveper in hela Göteborg idag? Imorgon ska jag  till Kortedala bibliotek och läsa ur roman och diktsamling. Pillar lite på ett svenskspråkigt spokenwordprojekt som jag har haft sovande på hårddisken i vadå, sju år typ, och som jag ruskar om och väcker ibland, bara för att få höra det mumla rim ur sömnen, halvvägs kvar i en dröm: ”högspänningsledningar/kommunala nedläggningar/saturnusringar/flimrar.” Planen är att faktiskt börja spela in grejer ihop med Efraim aka DJ Eat Garbage, nu i Oktober. För övrigt så kollar man på nya avsnittet av Mercies May’s and Mic T’s half hour power hour på YouTube, eller på Broken Wordfilmerna, som är lite sketchy, om man säger, men ey: film 1, film 2, film 3 och framförallt: ingmar bergmanfilmen. Aja, fucking lekstuga, men så är det. Så är det.

3 reaktioner på ”En maskin som gör dimma

    1. Jo. Jag såg honom gå där på taket och bara väntaväntavänta var är mitt snipergevär, men när jag väl hittat det och skruvat ihop det osv., hade han redan försvunnit ut mot Hisingen eller Los Angeres eller vad det var.

Kommentera

